OD CZEGO ZACZĄĆ PRZYGOTOWANIA DO DNIA ŚLUBU I PRZYJĘCIA WESELNEGO?

wpis w: Dobre Rady | 0

 

40665917_874022446133356_4038106489099911168_n

 

Zazwyczaj można usłyszeć odpowiedź na to pytanie, która mówi „od sali”, „od zespołu” „od fotografa” i tak dalej. Krótko mówiąc zazwyczaj Panny Młode zaczynają od zabookowania terminów u kluczowych podwykonawców. Po prostu rezerwują salę, orkiestrę i kamerzystę z fotografem. Tym samym machina ślubnego procesu organizacyjnego ruszyła!

 

Dziś jednak, w tym artykule nie usłyszysz ŻADNEJ Z TYCH ODPOWIEDZI. Przedstawimy Ci naszą koncepcję i wizję startu planowania i organizacji. No właśnie użycie dwóch ostatnich słów NIE JEST PRZYPADKOWE. Najpierw PLAN później ORGANIZACJA. Bez planu, strategii raczej nie powinnaś zacząć działać. Więc po pierwsze zacznij planować.

Polecam Ci spojrzeć prawdzie w oczy, a raczej FAKTOM. Dlatego zacznij od BUDŻETU WESELNEGO. Dopóki nie wiesz ile jesteś w stanie odłożyć, jak długo Ci to zajmie w zasadzie nie możesz niczego postanowić i zrealizować. Dlatego, może mało romantycznie, ale zacznij od pracy z kalkulatorem. Musisz wiedzieć, znać fakty, liczby dopiero wtedy STWÓRZ WIZJĘ. Wizja dnia ślubu i przyjęcia weselnego jest bezpośrednio powiązana z wysokością budżetu weselnego. Wizja wpływa na budżet, a budżet wpływa na wizję. Więcej będziemy mówić o tym, w naszym video z cyklu ŚLUBNE ZAPLECZE.

Kiedy stworzysz już wizję wybierz 3-4 priorytety. Bez czego Wasz ślub nie może się odbyć? Co musi pojawić się w planie tego wydarzenia, byś czuła, że spełniają się Twoje marzenia? Pomyśl o tym, oczywiście z długopisem w ręku i kartką.

Następnie polecamy Ci stworzyć ZARYS listy gości. Jak możesz wybrać salę weselną, kiedy nie wiesz czy Twoi goście w ogóle się na niej zmieszczą, lub czy nie zginą w ogromnej przestrzeni? Podejdź do tego rozsądnie. Jak przebrniesz przez trudny tworzenia planu, później zaczyna się prawdziwa zabawa, ale teraz musisz się skoncentrować!

Teraz punkt, który z góry Ci mówię jest wyzwaniem. Stwórz widełki cenowe dla każdej usługi. DLA KAŻDEJ USŁUGI. Wiem, to wymaga czasu i zaangażowania, ale jeżeli tego nie zrobisz to nie będziesz wiedziała czy Twój budżet przekracza czy nie, Wasze finansowe możliwości. Dopiero teraz możesz pomyśleć o rezerwacji sali.

Kiedy już to wszystko zrobisz, kiedy przebrniesz przez gąszcz wcześniejszych wyzwań czeka Cię kolejne. Musisz stworzyć HARMONOGRAM PRZYGOTOWAŃ DO DNIA ŚLUBU I PRZYJĘCIA WESELNEGO. I dopiero potem możesz zacząć rezerwować podwykonawców.

Jak widzisz nasza odpowiedź mocno odbiega od tego, co możesz usłyszeć na co dzień. My jednak zawsze działamy według pewnego logicznego ciągu zadań. Zawsze, każde nasze przedsięwzięcie rozpoczyna się od planu. W przypadku organizacji ślubu i wesela punkt pierwszy planowania to okiełznanie budżetu domowego i weselnego.

A teraz BONUSOWO dla tych z Was, które pracują za granicą po wiele godzin w ciągu dnia, dla tych z Was, które  są przedsiębiorcze, rozwijają karierę,  biznes i  deficyt czasu to coś, co szczególnie Wam doskwiera. Poniżej kilka niesamowicie skutecznych trików i technik stosowanych przez multimilionerów.

  • Łącz zadania. Pewnie teraz się dziwisz, bo w poprzednim punkcie mówiłam Ci o tym, żebyś koncentrowała się na jednym zadaniu. Już tłumaczę o co mi chodzi. Są sytuacje takie jak np. jazda autobusem, samochodem, uprawianie sportu, gotowanie, sprzątanie i tym podobne, które możesz połączyć z innymi zdaniami. Na przykład w czasie gotowania i sprzątania dzwonisz do swoich bliskich, dbasz o relacje z nimi. W trakcie jazdy autobusem, czy samochodem uczysz się języka lub słuchasz audiobooka. Łącz zadania wtedy będziesz miała naprawdę poczucie, że wypełniasz ważne dla siebie zadania i jesteś efektywna. Każde pół godziny, które dodatkowo zyskasz jest na wagę złota kiedy samodzielnie organizujesz swój ślub.

 

  • Załatw jak najwięcej za jednym razem. To punkt, który ułatwi Ci organizację ślubu i przyjęcia weselnego. Podczas jednego spotkania z podwykonawcą postaraj się omówić jak najwięcej kwestii. Przygotuj się do spotkania i ustalcie najwięcej jak to możliwe. Zaoszczędzisz wtedy czas na ciągłym wymienianiu się mailami, telefonami i dodatkowymi spotkaniami. A jeżeli pracujesz i mieszkasz za granicą, jednocześnie organizując swój ślub w Polsce, to ta zasada jest nieoceniona. Dzięki niej w czasie nawet jednego krótkiego pobytu w kraju załatwisz wiele ważnych spraw, będziesz mogła spokojnie wyjechać i pracować dalej.

 

  • Najpierw sprawy ważne, ale niepilne. Stephen Covey w swojej bestsellerowej książce „7 nawyków skutecznego działania” mówi właśnie o tej zasadzie. Większość z nas skupia się tylko na sprawach ważnych i pilnych, czyli gaszą pożary, reagują na kryzysy, katastrofy. Stephen poleca natomiast prewencję. Dzięki wykonaniu zadań ważnych, ale w dłuższej perspektywie, będziesz w stanie uniknąć katastrof. Podam Ci przykład. Jeśli poświęcisz wcześniej czas na to, aby przyjrzeć się podwykonawcom, sprawdzić ich postawę i i kompetencję nie będziesz musiała w dniu ślubu ratować oprawy muzycznej, kwiatów czy tortu bo wybrałaś takich usługodawców, którzy Cię nie zawiodą. Jeżeli dzisiaj postanowisz dbać już do końca życia o swoje zdrowie, unikniesz gaszenia pożarów, czyli wizyt u lekarzy, operacji, złego stanu zdrowia, któremu trzeba zaradzić. Rozumiesz już potęgę tej zasady?

 

OKEJ. Skoro wiesz już od czego zacząć, nie możemy zostawić Cię bez żadnej dalszej pomocy! Dlatego!!!

 

Klikając poniżej przejdziesz do naszej strony z materiałami, który na samym początku są Ci niezbędne, do tego żeby w ogóle wystartować. 

 

KLIKNIJ TUTAJ

 

Czyli otrzymujesz od nas HARMONOGRAM PRZYGOTOWAŃ na 3 pierwsze najtrudniejsze miesiące, oraz rozdział z naszego e-booka ( który niedługo będzie miał premierę) na temat SZACOWANIA BUDŻETU WESELNEGO.

 

JESTEŚ GOTOWA BY ZACZĄĆ POWODZENIA!

40654364_332849327462890_3021127472574889984_n

 

KLIKNIJ TUTAJ

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *