OD CZEGO ZACZĄĆ ORGANIZACJĘ ŚLUBU I PRZYJĘCIA WESELNEGO? + UWAGI DLA PAR MŁODYCH Z ZAGRANICY!

Zazwyczaj można usłyszeć odpowiedź na to pytanie, która mówi „od sali”, „od zespołu” „od fotografa” i tak dalej. Krótko mówiąc zazwyczaj Panny Młode zaczynają od zabookowania terminów u kluczowych podwykonawców. Po prostu rezerwują salę, orkiestrę i kamerzystę z fotografem. Tym samym machina ślubnego procesu organizacyjnego ruszyła!

 

 

Jeśli wersja video jest dla Ciebie wygodniejsza, obejrzyj poniższej video do samego końca, ponieważ pod koniec materiału zapraszam Cię na wyjątkowe spotkanie!

 

 

 

 

Dziś jednak, w tym artykule nie usłyszysz ŻADNEJ Z TYCH ODPOWIEDZI. Przedstawimy Ci naszą koncepcję i wizję startu planowania i organizacji. No właśnie użycie dwóch ostatnich słów NIE JEST PRZYPADKOWE. Najpierw PLAN później ORGANIZACJA. Bez planu, strategii raczej nie powinnaś zacząć działać. Więc po pierwsze zacznij planować.

Polecam Ci spojrzeć prawdzie w oczy, a raczej FAKTOM. Dlatego zacznij od BUDŻETU WESELNEGO. Dopóki nie wiesz ile jesteś w stanie odłożyć, jak długo Ci to zajmie w zasadzie nie możesz niczego postanowić i zrealizować. Dlatego, może mało romantycznie, ale zacznij od pracy z kalkulatorem. Musisz wiedzieć, znać fakty, liczby dopiero wtedy STWÓRZ WIZJĘ. Wizja dnia ślubu i przyjęcia weselnego jest bezpośrednio powiązana z wysokością budżetu weselnego. Wizja wpływa na budżet, a budżet wpływa na wizję. Więcej będziemy mówić o tym, w naszym video z cyklu ŚLUBNE ZAPLECZE.

Kiedy stworzysz już wizję wybierz 3-4 priorytety. Bez czego Wasz ślub nie może się odbyć? Co musi pojawić się w planie tego wydarzenia, byś czuła, że spełniają się Twoje marzenia? Pomyśl o tym, oczywiście z długopisem w ręku i kartką.

Następnie polecamy Ci stworzyć ZARYS listy gości. Jak możesz wybrać salę weselną, kiedy nie wiesz czy Twoi goście w ogóle się na niej zmieszczą, lub czy nie zginą w ogromnej przestrzeni? Podejdź do tego rozsądnie. Jak przebrniesz przez trudny tworzenia planu, później zaczyna się prawdziwa zabawa, ale teraz musisz się skoncentrować!

Teraz punkt, który z góry Ci mówię jest wyzwaniem. Stwórz widełki cenowe dla każdej usługi. DLA KAŻDEJ USŁUGI. Wiem, to wymaga czasu i zaangażowania, ale jeżeli tego nie zrobisz to nie będziesz wiedziała czy Twój budżet przekracza czy nie, Wasze finansowe możliwości. Dopiero teraz możesz pomyśleć o rezerwacji sali.

Kiedy już to wszystko zrobisz, kiedy przebrniesz przez gąszcz wcześniejszych wyzwań czeka Cię kolejne. Musisz stworzyć HARMONOGRAM PRZYGOTOWAŃ DO DNIA ŚLUBU I PRZYJĘCIA WESELNEGO. I dopiero potem możesz zacząć rezerwować podwykonawców.

Jak widzisz nasza odpowiedź mocno odbiega od tego, co możesz usłyszeć na co dzień. My jednak zawsze działamy według pewnego logicznego ciągu zadań. Zawsze, każde nasze przedsięwzięcie rozpoczyna się od planu. W przypadku organizacji ślubu i wesela punkt pierwszy planowania to okiełznanie budżetu domowego i weselnego.

A teraz BONUSOWO dla tych z Was, które pracują za granicą po wiele godzin w ciągu dnia, dla tych z Was, które  są przedsiębiorcze, rozwijają karierę,  biznes i  deficyt czasu to coś, co szczególnie Wam doskwiera. Poniżej kilka niesamowicie skutecznych trików i technik stosowanych przez multimilionerów.

  • Łącz zadania. Pewnie teraz się dziwisz, bo w poprzednim punkcie mówiłam Ci o tym, żebyś koncentrowała się na jednym zadaniu. Już tłumaczę o co mi chodzi. Są sytuacje takie jak np. jazda autobusem, samochodem, uprawianie sportu, gotowanie, sprzątanie i tym podobne, które możesz połączyć z innymi zdaniami. Na przykład w czasie gotowania i sprzątania dzwonisz do swoich bliskich, dbasz o relacje z nimi. W trakcie jazdy autobusem, czy samochodem uczysz się języka lub słuchasz audiobooka. Łącz zadania wtedy będziesz miała naprawdę poczucie, że wypełniasz ważne dla siebie zadania i jesteś efektywna. Każde pół godziny, które dodatkowo zyskasz jest na wagę złota kiedy samodzielnie organizujesz swój ślub.

 

  • Załatw jak najwięcej za jednym razem. To punkt, który ułatwi Ci organizację ślubu i przyjęcia weselnego. Podczas jednego spotkania z podwykonawcą postaraj się omówić jak najwięcej kwestii. Przygotuj się do spotkania i ustalcie najwięcej jak to możliwe. Zaoszczędzisz wtedy czas na ciągłym wymienianiu się mailami, telefonami i dodatkowymi spotkaniami. A jeżeli pracujesz i mieszkasz za granicą, jednocześnie organizując swój ślub w Polsce, to ta zasada jest nieoceniona. Dzięki niej w czasie nawet jednego krótkiego pobytu w kraju załatwisz wiele ważnych spraw, będziesz mogła spokojnie wyjechać i pracować dalej.

 

  • Najpierw sprawy ważne, ale niepilne. Stephen Covey w swojej bestsellerowej książce „7 nawyków skutecznego działania” mówi właśnie o tej zasadzie. Większość z nas skupia się tylko na sprawach ważnych i pilnych, czyli gaszą pożary, reagują na kryzysy, katastrofy. Stephen poleca natomiast prewencję. Dzięki wykonaniu zadań ważnych, ale w dłuższej perspektywie, będziesz w stanie uniknąć katastrof. Podam Ci przykład. Jeśli poświęcisz wcześniej czas na to, aby przyjrzeć się podwykonawcom, sprawdzić ich postawę i i kompetencję nie będziesz musiała w dniu ślubu ratować oprawy muzycznej, kwiatów czy tortu bo wybrałaś takich usługodawców, którzy Cię nie zawiodą. Jeżeli dzisiaj postanowisz dbać już do końca życia o swoje zdrowie, unikniesz gaszenia pożarów, czyli wizyt u lekarzy, operacji, złego stanu zdrowia, któremu trzeba zaradzić. Rozumiesz już potęgę tej zasady?

 

OKEJ. Skoro wiesz już od czego zacząć, nie możemy zostawić Cię bez żadnej dalszej pomocy! Dlatego!!!

 

Klikając poniżej przejdziesz do naszej strony z materiałami, który na samym początku są Ci niezbędne, do tego żeby w ogóle wystartować. 

 

KLIKNIJ TUTAJ

 

Czyli otrzymujesz od nas HARMONOGRAM PRZYGOTOWAŃ na 3 pierwsze najtrudniejsze miesiące, oraz rozdział z naszego e-booka ( który niedługo będzie miał premierę) na temat SZACOWANIA BUDŻETU WESELNEGO.

 

JESTEŚ GOTOWA BY ZACZĄĆ POWODZENIA!

40654364_332849327462890_3021127472574889984_n

KLIKNIJ TUTAJ

 

Ok, a o czym dobrze by było, abyście wiedzieli/pamiętali, jeśli na co dzień mieszkacie za granicą i Wasze przyjęcie odbędzie się w Polsce?

  1. HARMONOGRAM PRZYGOTOWAŃ DO ŚLUBU I PRZYJĘCIA WESELNEGO, to powinno być Wasze pierwsze narzędzie. Już niedługo będzie dostępny taki harmonogram w naszym sklepie online 🙂 Po co Ci taki harmonogram? Potrzebujesz go, ponieważ prawdopodobnie przyjedziesz do kraju maksymalnie 3 razy w ciągu całego procesu organizacji ślubu i przyjęcia weselnego i potrzebujesz wykorzystać ten czas na maxa. Nie myśl sobie: “Zastanowię się co mam do załatwienia kilka dni przed wylotem”. To nie jest dobra opcja i już Ci tłumaczymy dlaczego. Jest kilka powodów. Po pierwsze planując coś na gorąco jest szansa, że zwyczajnie coś pominiesz lub np. dany usługodawca nie będzie miał dla  Ciebie czasu. Po drugie, do niektórych zadań np. wizyty w urzędzie lub w Parafii potrzebujesz się wcześniej przygotować, np. zebrać dokumenty. To ważne, byś cały czas miała przed oczyma więcej niż jeden krok naprzód.
    Miałyśmy taką sytuację, że zorientowałyśmy się, że robiąc naprawdę dużo rzeczy nie zawsze mogłyśmy dobrze się przygotować. Siadałyśmy do jakiegoś zadania i okazywało się, że a to nie mamy tego, a to to niedopilnowane. Powodowało to, że nasze plany się przesuwały. Wtedy zadałyśmy sobie pytanie dlaczego tak się dzieje, o co chodzi? no i co możemy z tym zrobić?
    I z pomocą przyszedł właśnie harmonogram, plan działania na najbliższy rok, kolejno  kwartał, miesiąc, tydzień i dzień, Teraz kiedy mamy do wykonania zadanie, wiemy co potrzebujemy przygotować, aby ukończyć je za jednym razem i jak dużo czasu nam to zajmie.Ty będąc w Polsce tylko kilka czy kilkanaście dni nie możesz pozwolić sobie na przesunięcia, niedopilnowanie, niedowiezienie czegoś. Dlatego harmonogram, obraz “z lotu ptaka” na to co ma się wydarzyć, w jakiej kolejności jest dla Ciebie obowiązkowy.
  2. Organizując ślub zdalnie i przyjeżdżając do Polski tylko na kilka dni ok. 3 razy przed ślubem będziesz potrzebowała łączyć zadania. Kiedy będziesz mieć dobry, skrojony na swoją miarę harmonogram będziesz mogła ocenić, które zadania wykonać i jak je ze sobą połączyć tak, by miały one logiczny przebieg, no i aby prace nad WASZYM świętem szły naprzód.
  3. Przygotuj się na to, że jeśli pozostając za granicą zdecydujecie się jednak na samodzielną organizację ślubu i przyjęcia weselnego, bez pomocy Konsultanta Ślubnego, to kontakt z usługodawcami będzie prawdopodobnie wyłącznie elektroniczny. Ale nie martw się!! Jesteś w stanie wybrać naprawdę cudownych ludzi z branży dzięki dzisiejszej technologii i ich obecności w sieci. Jak wybrać dobrego podwykonawcę, na co zwrócić uwagę wybierając go mówiłam w dwóch materiałch video. TUTAJ I TUTAJ.
  4. Pomyślcie jak rozwiążecie sprawę z zaproszeniem Gości. Odwiedzicie ich wtedy,  gdy będziecie w Polsce? Jak Goście mają potwierdzić swoje przybycie, jeśli np. żadne z Was nie ma polskiego nr telefonu? Możecie do kontaktu podać namiary np. Waszych Rodziców  lub Świadków. Możecie kupić polską kartę do telefonu. Możecie  stworzyć dedykowaną stronę www i adres email poprzez, które będziecie mogli być w kontakcie z Waszymi Gośćmi.
  5. Jeśli chodzi o suknię, to naprawdę się nie martw. Nawet 3 miesiące przed ślubem zdążysz ją kupić i dokonać minimalnych poprawek.
  6. Do poradni małżeńskiej możesz udać się za granicą.
  7. Deleguj zadania. Zaangażuj bliskich do pomocy lub skorzystaj z usług Wedding Plannera. Zapoznaj się z naszą ofertą <3 Będziemy szczęśliwe, jeśli będziemy mogły Ci jakkolwiek pomóc 🙂

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *