Dziś kolejny artykuł na naszym blogu. Tym razem porozmawiamy o kilku naszych sprawdzonych sposobach, które pomogą zachować piękny wygląd i doskonałe samopoczucie. To żadne czary mary, to proste sposoby, które działają pod warunkiem, że je stosujesz każdego dnia. Jeśli chcesz dobrze się czuć, pięknie wyglądać to musisz dać coś od siebie i nie czekać, aż spłynie na Ciebie świetna sylwetka czy dobre nastawienie. Jeśli więc jesteś gotowa trochę popracować, to czytaj do końca.

  1. NAWADNIAJ SIĘ. Jakże prosta i oczywista sprawa. Nawodnienie się jest podstawą dobrego samopoczucia. Gdy tylko za mało piję niemal natychmiast pojawia się u mnie nieznośny ból głowy, co powoduje zły nastrój i brak chęci do czegokolwiek. Jestem wtedy totalnie grymaśna i nieproduktywna, moja koncentracja spada. Wystarczy, że napiję się wtedy dużo wody i jestem innym człowiekiem. Ja wiem, że to nie jest takie proste, aby pić dużo wody, też było to dla mnie wyzwaniem. Z czasem oczywiście stało się to moim nawykiem i teraz automatycznie, bez poświęcania temu uwagi wypijam tyle wody ile potrzebuję, Pij około 2 litrów WODY dziennie, a zobaczysz jak dobrze się poczujesz. To takie nawilżanie od środka. Jeśli nie lubisz samej wody, to polecam Ci pyszną, gorącą wodę z imbirem i cytryną, to mój ulubiony napój, który piję na czczo. Możesz pić orzeźwiającą wodę z miętą i cytryną. Uwielbiam także pokrzywę, czystek, zieloną herbatę, melisę. Nawadnianie to podstawa. Możesz pić po prostu co godzinę 1 szklankę.

  2. SEN. Regeneracja musi zachodzić i musisz mieć czas na to, by po prostu się wyspać. Daj sobie ten luksus i śpij około 8 godzin na dobę. Nie śpij za długo, ani za krótko, pilnuj tego. Warto też wprowadzić swój organizm w pewien stały rytm, kiedy wstajesz i kładziesz się o tej samej porze. Ja tak właśnie robię i nie mam problemu ani ze wstawaniem, ani z zaśnięciem. Jeden dzień w tygodniu nie nastawiam budzika, śpię wtedy około dwóch godzin więcej niż normalnie. To w trakcie snu Twój organizm regeneruję się. Dbaj o swój sen, bądź dla siebie dobra i pozwól sobie na odpoczynek. Dzięki temu rano obudzisz się wypoczęta, z energią do podbicia  świata i osiągania swoich celów. Czasami  ludzie, kiedy nie pilnują swojego odpoczynku budzą się rano od razu bez sił, ze złym humorem, są bezproduktywni kompletnie, widać jak snują się jak zombie i tylko czekają, aż dzień się skończy, by znów zasnąć przed telewizorem i znów wstać rano po krótkim śnie, który nie przyniósł regeneracji, i tak w kółko. Świat czeka na Ciebie i Twój entuzjazm.

  3.  TRENING, wreszcie mogę powiedzieć, że od WIELU lat trening jest naszym kompanem w codziennym  życiu. Nie ma lepszego sposobu na oczyszczenie swojej głowy, udowodnienie sobie jak silne jesteśmy. Najczęściej nie robiłam treningu wtedy kiedy za dużo myślałam o tym, jak bardzo mi się nie chce. Teraz bez zastanowienia wbijam na matę i robię dobrą robotę. Bez oszustwa, na tyle na ile mogę, zawsze na maxa.  Trening to oczywiście świetny sposób, na piękną sylwetkę, ale to nie tylko o to przecież chodzi. Trening to sposób na zdrowie i energię, dobry humor, satysfakcję. Trenuj, proszę Cię trenuj i bądź z siebie dumna. Daj sobie powód do dumy, nie odpuszczaj. Nie mów, że nie masz czasu. Zwłaszcza wtedy, kiedy pracuję 12h na dobę, muszę zrobić trening, bo bym nie uciągnęła tego tempa. Czasami mój trening trwa 20 minut, nieważne, wystarczy nawet 10 minut. Chodzi o wypracowanie nawyku, a nawyki tworzą twoje życie.

  4. ZDROWE ODŻYWIANIE chcesz być piękna i dobrze się czuć? Musisz zdrowo jeść i nie ma innej drogi. Nie karmmy się  śmieciami, to ciało ma nam służyć jeszcze lata całe i dobrze by było, gdyby to ciało nie było zrujnowane. Od kilku lat trzymam się zdrowego jedzenia, lubię czasami zjeść czekoladę i pysznego soczystego hamburgera, ale na dłuższą metę nie mogłabym tego jeść. Od razu widzę swoje grzeszki na twarzy, moja cera się psuje, a ja lubię kiedy jest w dobrej kondycji. Czuję się ciężko i bez energii, a ja energię lubię mieć.

  5. WZMOCNIJ SIĘ MENTALNIE. Słuchaj, nie jesteśmy trenerami rozwoju osobistego, nic z tych rzeczy, jesteśmy tylko pilnymi uczennicami. Stosujemy kilka technik, które sprawiają, że poczucie szczęścia nie opuszcza nas w obliczu wyzwań, wdzięczność jest wryta już w naszą naturę. Cele towarzyszą nam co dnia, to wszystko sprawia, że jesteśmy pozytywnymi osobami i szczęśliwymi bez względu na to jaki trening serwuje nam życie.

  6. WYRAŻAJ SWOJĄ WDZIĘCZNOŚĆ. Każdego dnia wyrażamy swoją wdzięczność, dziękuję za to kim jestem, za moje mocne strony, zasoby, za pełną lodówkę, ciepły dom, rodzinę, wspierających towarzyszy życia, moich mentorów, możliwość nauki i rozwoju itd. Czasami kiedy przechodzimy przez trudności, czy nawet kłopoty mamy tendencje do widzenia, tylko tego jak jest źle. Dzięki wdzięczności wiem jak wiele mam POMIMO wyzwań. Wdzięczność pozwala nam zachować pewną równowagę. Dla mnie to jedna z najpotężniejszych praktyk, które stosuję. Mogę śmiało powiedzieć, że zmieniła moje  życie. Wyrażaj ją każdego dnia, do końca świata. Życie to dar, podziękuj za niego. Na początku może to nie być takie proste, kiedy np. większość życia skupiałaś się na tym czego Ci brakuje, może być Ci trudno zauważyć, za co możesz być wdzięczna. Spokojnie, to przyjdzie do Ciebie. A Ty będziesz gotowa.

  7. CELE, to paliwo dla naszego  życia. Dają Ci niezbędną siłę, poczucie kontroli, motywację. Kiedy wybierzesz cel bliski Twojemu sercu, coś czego pragniesz, każdy dzień będzie WIELE WART. Każdego dnia stawiaj krok w kierunku swojego celu, bądź odpowiedzialna, gdy mówisz, że coś zrobisz, TO ZRÓB TO. Cele mają moc. Odkąd wyznaczyłam swój pierwszy w życiu cel, wiele się zmieniło w moim życiu. Wiele osiągniętych celów już za mną i z każdym sukcesem, mam ochotę na wyznaczenie kolejnego, który będzie wyzwaniem. Cel, który osiągasz pokazuje Ci na jak wiele Cię stać. Droga do celu pokazuje Ci jak wytrwała możesz być i zdyscyplinowana. WYZNACZAJ CELE i zapisuj je każdego dnia.

  8. ZAPISUJ SWOJE SUKCESY. To technika, którą stosuję dopiero kilka tygodni, ale już mogę Ci za nią poręczyć. Każdego wieczoru wypisuje z czego jestem dumna, to może być coś jak wykonanie treningu mimo niechęci, wykonanie czegoś co dawno odwlekałaś. Dzięki temu, że wiesz, że wieczorem będziesz chciała zapisać swój sukces, dużo bardziej przyłożysz się do swojego dnia i obowiązków. A to dodatkowo bardzo wzmacnia wiarę we własne możliwości.

  9. AFIRMACJE każdego dnia mów do siebie kilka pozytywnych zdań. Coś co chcesz, żeby stało się twoją rzeczywistością.

Nie wiem co Ty na to, ale te techniki stosuj każdego dnia. Po kilku tygodniach, miesiącach nie będziesz tą samą osobą. Ja też już nie jestem. Jestem innym człowiekiem, stworzyłam wizerunek osoby, którą chcę się stać, każdego dnia jestem bliżej tej osoby.

Ola.

Anna Ułańska
kontakt@gotowenaslub.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *