Dziś kilka słów o wydatkach ślubnych, które niekiedy są uznawane za zbędne. Mamy na myśli kwestie takie jak planer ślubny czy upominki dla weselnych Gości. Tak naprawdę każda z Was, Panien Młodych potrzebuje samodzielnie rozstrzygnąć czy dany wydatek uważa za zbędny czy jest wręcz odwrotnie. To co jest dla nas w tym wszystkim najważniejsze, to to, żebyś zawsze podejmowała WŁASNE DECYZJE. Zanim zapytasz o zdanie kogoś innego, zadaj pytanie sobie. A jeśli zetkniesz się z jakąś opinią, to zastanów się: Czy to jest prawdą w moim przypadku?

Samoświadomość, poznanie siebie i  życie w zgodzie ze sobą, to Twoje najważniejsze zadanie. Zatem pamiętaj, by poniższe wydatki samodzielnie określić mianem zbędnych lub niezbędnych.

To co dla kogoś  jest fanaberią, nie znaczy, że musi nią być też dla Ciebie. To, że ktoś zdecydował się  na jakiś  wydatek, to nie znaczy,  że i Ty masz go ponieść.

Wracając do tematu wydatków ślubnych.

To czy zdecydujesz się na dany wydatek będzie zależało od kilku kwestii.

  • Waszej wizji na dzień ślubu i przyjęcia weselnego. Jeśli np. nie planujecie zapraszać na Wasze przyjęcie dzieci,  nie będzie Was dotyczył wydatek związany z usługami animatorki.
  • Waszego budżetu weselnego, który z kolei ma wpływ na Waszą wizję.

Ok, przechodzimy do wydatków. Jesteśmy bardzo ciekawe jak Ty je oceniasz. Które sama poniesiesz, a na które się nie decydujesz?

1.PLANER

Na rynku znajdziesz przynajmniej kilka pięknych, dedykowanych Pannom Młodym planerów, organizerów ślubnych, które mają ułatwić proces samodzielnej organizacji. Taki planer ślubny służy do planowania, zapisywania inspiracji, przechowywania umów. Często znajdziesz w nim np. wskazówki organizacyjne. Czy to jest zbędny wydatek? To zależy 🙂 Dla nas ważne jest, abyś PLANOWAŁA swój czas i tym samym proces organizacji ślubu i przyjęcia weselnego. Czy zrobisz to w dedykowanym planerze, czy w kalendarzu Google, w kalendarzu papierowym czy jakiejś aplikacji ma dla nas absolutnie drugorzędne znaczenie. Jeśli jesteś osobą, która uwielbia takie cacuszka, to prawdopodobnie będzie to dla Ciebie świetny wybór. Po latach będziesz mogła wrócić do takiego planera i troszkę powspominać. Ale z powodzeniem jesteś w stanie zorganizować ślub i wesele bez profesjonalnego organizera. Nie jest to jednak tak duży wydatek, by tutaj jakoś bardzo się boksować z tą decyzją. Faktem jest, że mogą przydać Ci się zawarte w nim wskazówki. Jego plusem jest też to, że prawdopodobnie będzie “prowadził” Cię przez całą organizację – niektóre planery zawierają np. strony poświęcone usadzeniu Gości weselnych.

2. USŁUGI ANIMATORKI

Na temat animatorki pisałyśmy już między innymi TUTAJ. Czy to jest zbędny wydatek? To zależy 🙂 Od Waszej wizji, budżetu, podejścia do dzieci w ogóle. Jeśli kochacie zgiełk i to, że dzieci to dzieci i nie będą raczej siedzieć grzecznie przy stole, to możesz myśleć, że usługa animatorki jest zbędna. My natomiast, jako osoby, które całe studia uczyły się m.in. o tym jak wygląda prawidłowy rozwój dziecka wiemy, że animatorka jest wspaniałym rozwiązaniem. Z wielu powodów. Pierwszy jest taki, że w ciekawy, bezpieczny i rozwijający sposób jest w stanie zająć się najmłodszymi. Prawidłowo rozwijające się dziecko będzie wszystkiego ciekawe, będzie dotykać, biegać, psuć. W ten sposób poznaje świat i to jest porządane. Szaleństwem jest wymaganie tego, by było “grzeczne”. Poza tym obecność animatorki pozwala rodzicom dzieci na większą swobodę i celebrację tego święta. Oczywiste jest, że Rodzice pozostają Rodzicami  i nadal są za dzieci odpowiedzialni,, ale przyznaj, że obecność wykształconej osoby, która zajmie się ich pociechami może zagwarantować im spokój ducha.

3.USŁUGI KONSULTANTA ŚLUBNEGO

Od początku naszej działalności spotykamy się ze stwierdzeniami:

“Po co mi konsultant ślubny, sama wszystko zorganizuję najlepiej”

“To fanaberia”

“A czym konsultant ślubny się w ogóle zajmuje”

Czy to jest zatem zbędny wydatek?

To zależy  🙂

Uwielbiamy określać nasz zawód jako taki, który poniekąd daje Parom Młodym coś najcenniejszego. W zasadzie dwie takie sprawy:  CZAS i SPOKÓJ W DNIU ŚLUBU.

CZAS, bo organizacja ślubu pochłania go mnóstwo. Dziesiątki decyzji, opcji, maili, telefonów, ustaleń. Przy tym każda z Par Młodych ma swoje życie, obowiązki, pracę, pasję, różne zobowiązania. Niektóre Pary Młode żyją zagranicą, mają swoje biznesy i CZAS to coś czego nie mają, a jeśli mają to chcą zadedykować go innym działaniom. Jasne, są Pary Młode, które wspaniale się odnajdują w organizacji, mają mnóstwo czasu. Jednak rzeczywistość najczęściej wygląda tak,  że organizacja ślubu jest wpleciona w masę innych zajętości.

 

SPOKÓJ W DNIU ŚLUBU i szansę na to, by go prawdziwie celebrować. Jeśli nie chcesz skorzystać z kompleksowej organizacji, to przemyśl usługę koordynacji. W dniu ślubu emocje sięgną zenitu, to wiemy. Przyda Ci się osoba, która będzie nad wszystkim czuwać, której będziesz mogła zaufać, która spełni prośby i potrzeby Gości, która ich pokieruje, która rozwiąże wątpliwości podwykonawców, która zareaguje, gdy coś się wydarzy,  która będzie w kontakcie z kluczowymi osobami. Inaczej te wszystkie zadania spadną albo na Was jako Parę Młodą albo zajmą czas Waszych świadków lub Rodziców. Czyli najważniejsze osoby obok Was, tego dnia nie będą mogły tak naprawdę świętować, bo poniekąd będą w pracy.

Jeśli masz możliwość  skorzystania z usługi wedding planera, to rozważ ją. Jeśli nie, to pamiętaj o tym, aby stworzyć scenariusz dnia ślubu i przyjęcia weselnego w 3 wersjach i porządnie oddelegować zadania. Zwróć uwagę, aby nie obciążyć jednej osoby wieloma zadaniami, a równomiernie rozłożyć siły. Mówiłyśmy o tym na jednej z transmisji.

Poniżej znajdziesz jej zapis <3

4.UPOMINKI DLA GOŚCI

Niby drobiazg, ale to jeden z najbardziej gorących tematów związanych ze ślubem.

 Są zdania, że ” to bzdura, zbędny wydatek, bo nikt tego ze sobą ze stołu nie bierze”, ale są i takie: ” to podziękowania za obecność Gości w ważnym dniu”

Czy to zbędny wydatek?

Hm… jeśli  zdecydujecie się, aby Gościom weselnym podarować coś od serca, ale co będzie jakkolwiek przydatne , to będzie to piękny gest.  Jeśli podarujecie kolejny bibelot, to nie ma się co za bardzo dziwić, że Goście tego nie wezmą ze sobą.

Jest mnóstwo fajnych, ciekawych, przydatnych i niedrogich prezentów dla Gości. Dużo z tych pomysłów z powodzeniem zrealizujesz samodzielnie metodą DIY.

Upominki dla Gości, to nie ma być wielki prezent, tylko UPOMINEK, drobiazg, którym podziękujecie Gościom za ich obecność, za ich CZAS, za to, że wśród miliona innych zajętości i opcji na spędzenie wolnego czasu zdecydowali wybrać świętowanie razem z Wami. To nie jest takie oczywiste 🙂

Pomysły na proste, ale efektowne upominki, których Goście nie zapomną znajdziesz TUTAJ.

5. KSIĘGA GOŚCI

I znów ta sama odpowiedź: TO ZALEŻY. Jest mnóstwo fantastycznych  pomysłów na Księgi Gości DIY. Możesz do tego wykorzystać chociażby mebel. Jeśli jesteś osobą sentymentalną, to ten pomysł na pewno będzie dla Ciebie wartościowy. Księga Gości, to taka pamiątka, która daje Gościom możliwość np. podzielenia się z Wami swoimi złotymi myślami, może radami małżeńskimi. Jeśli dobrze to przemyślisz, to taka Księga Gości może być Twoim ulubionym elementem w domu. To wszystko zależy od pomysłu jaki masz na to i od tego czy to jest coś co lubisz. Kilka pomysłów na ciekawe KSIĘGI GOŚCI znajdziesz TUTAJ.

Daj koniecznie znać jakie jest Twoje zdanie na temat tych wydatków. Zbędne czy niezbędne?

 

Anna Ułańska
kontakt@gotowenaslub.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *