Gdzie zorganizować wesele? Część I

Dziś pierwsza część ważnego tematu. Mianowicie poruszymy kwestie związane z miejscem przyjęcia weselnego. Poznacie także najważniejsze pytania, które należy zadać właścicielowi sali. Czytajcie do końca <3  

Wybierając salę weselną weźcie pod uwagę to, czy zastana aranżacja wnętrza będzie spójna ze stylem wesela, który wybraliście. Jeżeli zdecydujecie się na piękne, wytworne i eleganckie wnętrze, a marzycie o ślubie w stylu boho, to niestety nie wypadnie to najlepiej. Przemyślcie dokładnie tę sprawę, aby całość była spójna, a zamysł wesela jasny od samego początku. Jeżeli ten etap macie już za sobą i wnętrze sali weselnej odpowiada Waszej wizji wymarzonego wesela, to kolejno oceńcie czy jej wielkość jest odpowiednia do ilości gości, którą przewidujecie zaprosić. Zwróćcie uwagę, czy nie będzie za ciasno albo odwrotnie, czy goście nie „zgubią się” w zbyt wielkiej przestrzeni. Planując kameralne wesele, nie wybierajcie ogromnej sali, stracicie przez to efekt na jakim Wam zależy, czyli intymność i ciepły, rodzinny klimat. 

1
2
3
4
19

Następną ważną sprawą jest oczywiście miejsce na zewnątrz obiektu. Bardzo ważne jest, abyście nie pomijali tego elementu, ponieważ często podczas wesela goście mają ochotę wyjść na dwór, lekko się ochłodzić, porozmawiać spokojnie, czy też powiedzmy sobie szczerze – pójść na dymka. Na zewnątrz powinno być zapewnione miejsce, gdzie biesiadnicy będą mogli usiąść i przez chwilę się wyciszyć.

5

 

6

 

7

 

8
184

 

Kolejną istotną sprawą jest oczywiście cena za tzw. „talerzyk”. Warto dostosować wybór sali weselnej do budżetu jakim dysponujecie. Poniżej przedstawię Wam listę pytań jakie koniecznie powinniście zadać właścicielowi lub menadżerowi obiektu.

Przy wyborze sali warto również zwrócić uwagę na to, czy obiekt położony jest dość blisko w stosunku do miejsca zaślubin. Nie stwarzajcie sytuacji, w której goście będą zmuszeni jechać bardzo daleko do miejsca, w którym odbędzie się przyjęcie. To również dla Pary Młodej nie jest komfortowa sytuacja. Decydując się na miejsce, które jest dalej, ale za to widoki i standard rekompensują trudy podróży, pomyślcie o wynajęciu busa (klimatyzowanego!). Jeżeli zapraszacie swoich gości z różnych stron, niektórzy przybywają na Waszą uroczystość naprawdę z daleka, a Wy nie możecie zapewnić im noclegu u siebie, koniecznie sprawdźcie, czy obiekt który wybraliście dysponuje pokojami, miejscami noclegowymi. Oczywiście koszty noclegu leżą po Waszej stronie. Kiedy już te wszystkie istotne elementy są zgodne z Waszymi oczekiwaniami i wizją czas przejść do najważniejszych pytań, jakie koniecznie powinniście zadać właścicielowi lub menadżerowi obiektu weselnego.

1. Zapytajcie kiedy możecie spotkać się z dekoratorem/ką i omówić wszystkie szczegóły oraz Waszą wizję wesela? Co macie do dyspozycji z zakresu dekoracji?
2. Jeżeli decydujecie się na własne dekoracje dowiedzcie się, kiedy możecie z nimi „wkroczyć”, czy np. w dzień poprzedzający wesele, czy w dzień wesela i o której godzinie.
3. Zapytajcie co jest do Waszej dyspozycji w cenie „talerzyka” – czy sala udostępni Wam obrusy, wazony, niezbędną zastawę, serwetki itp. ?
4. Koniecznie dowiedzcie się czy w cenę „talerzyka” wchodzi:
– kawa, herbata, ciasto (zapytajcie w jaki sposób serwowana jest kawa i herbata. Sytuacja w której goście piją z plastikowych kubeczków jest niedopuszczalna!);
– powitanie chlebem i solą, bądź chlebem i wódką;
– toast powitalny;
– napoje;
– dodatki do dań np. chleb;
– zimne przekąski takie jak: deska wędlin, czy śledzie;
– kilka sałatek;
– około 4-5 dań na ciepło.
5. Zapytajcie jak długo może trwać zabawa weselna i czy ponosicie dodatkowe koszty, jeżeli czas wesela przekroczy godzinę zawartą w umowie?
6. Spytajcie o tzw. „korkowe”, czyli o opłatę za wniesie własnego alkoholu.
7. Czy w cenie możecie liczyć na apartament dla nowożeńców?
8. Zapytajcie czy jest klimatyzacja i czy na pewno działa?
9. Zapytajcie o to ilu kelnerów będzie Was obsługiwać?
10. Zorientujcie się jakie stoły będą ustawione: prostokątne czy okrągłe oraz czy możecie sami zdecydować o ustawieniu stołów?
11. Koniecznie dowiedzcie się czy macie jakieś ograniczenie względem dekorowania sali, czy możecie coś usunąć, z czegoś zrezygnować, czy możecie coś zawiesić itd.?
12. Spytajcie o tzw. „stacje” czyli wiejski stół, słodki bufet, czy będzie np. możliwość zorganizowania grilla na zewnątrz?
13. Koniecznie zajrzyjcie do toalet, to niezwykle ważne, aby było w nich czysto i schludnie przez całe przyjęcie!
14. Oczywiście spytajcie o wysokość zaliczki i kiedy należy ją wpłacić?
15. Pamiętajcie o parkingu, spytajcie czy dla Waszych gości jest on darmowy, czy trzeba za niego płacić?
16. Możecie zapytać czy w czasie Waszego przyjęcie będzie miała miejsce jakaś inna impreza i czy nie będą one ze sobą kolidowały?
17. Czy będziecie mieć zapewnionego koordynatora, który w razie jakichkolwiek problemów pomoże we wszystkich kryzysowych sytuacjach?
18. Jaka jest opłata za obecność dzieci?
19. Koniecznie zapytajcie o degustację potraw, dowiedzcie się na jakiej zasadzie ma się ona odbyć?
20. Czy jedzenie, które zostanie będzie dla Was zapakowane i czy możecie je ze sobą zabrać, a może przekazać potrzebującym?
21. Jeżeli Wy i goście nocujecie w miejscu przyjęcia zapytajcie o godzinę śniadania oraz do kiedy musicie się wymeldować.
22. Co w wypadku stłuczenia kieliszków bądź zastawy? Jakie koszty w związku z tym ponosicie?
23. Czy macie dowolność przy wyborze atrakcji weselnych typu: pokaz sztucznych ogni?
24. Do kiedy musie podać konkretną liczbę gości?
25. Kiedy następuje końcowe rozliczenie:po weselu czy na następny dzień, jak to ma wyglądać?
26. Czy za obsługę spoza obiektu czyli fotograf, kamerzysta, zespół itd. Cena za talerzyk jest taka sama jak za pozostałych gości?
28. Kiedy należy dostarczyć alkohol?

Generalnie moja rada jest taka, abyście pytali o wszystko co budzi Wasze jakiekolwiek wątpliwości, nie wstydźcie się pytać, pamiętajcie, że po pierwsze to ma być WASZ wymarzony dzień, a po drugie, to Wy PŁACICIE za przyjęcie naprawdę sporą sumę pieniędzy i macie po prostu prawo wiedzieć wszystko co Was interesuje i co jest związane z tym szczególnym dniem.

Jeżeli post okazał się dla Was pomocny zostawcie kciuka w górę 😉 Spodziewajcie się  części II, dla buntowniczek, które kochają niestandardowe rozwiązania.

junebugweddings thegladesfarm.co.za  insideweddings micuisine hometalk littlegraystation viscawedding brides  mintspringsfarm

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *